Perkongsian itu..

Hebat sebenarnya kan rasa perasaan kita apabila kita mampu berkongsi sesuatu dengan orang lain....
Kongsi apa tu ek?
Bukan berkongsi kasih...
Juga bukan berkongsi harta benda...
Tapi perkongsian yang saya maksudkan di sini adalah berkongsi masalah, bercerita tentang sesuatu...
Apa yang berlaku dalam kehidupan kita...
Apa yang berlaku dalam kehidupan orang lain...
Yang boleh kita jadikan pengajaran dan ikhtibar....
Mungkin somehow cerita tentang seorang kawan...
Cerita tentang seorang boss...
Cerita tentang pekerjaan kita.....
Mungkin juga cerita tentang diri kita sendiri......
Cuma asas paling utama yang perlu dititik beratkan adalah sejauh mana rasa kepercayaan kita kepada orang yang kita ingin kongsikan perkara tersebut....
Ya mampukah kita memberikan kepercayaan kepada orang lain?
Dan adakah orang itu seorang yang boleh dipercayai?
Apa yang saya belajar daripada pengalaman lalu, bila kita langsung tiada rasa percaya kepada orang lain, hidup kita akan sangat sunyi......
Ya..itulah nasihat yang pernah diberikan kepada saya oleh bekas boss saya....
Tetapi hari ini banyak perkongsian saya telah lakukan dan saya harap dia seorang yang boleh dipercayai....
Mungkin ada baiknya berkongsi dengan seorang wanita juga yang memahami hati dan perasaan wanita...
Rupanya kami merasai perkara yang sama atas apa yang berlaku...
Cuma apa yang mampu kami harapkan adalah semoga jalan yang telah dipilih itu membawa seribu kebaikan dan rahmat kepada seseorang yang banyak berjasa kepada kehidupan kami....
Ya...hanya doa yang mampu  saya panjatkan setiap hari...
Kerana Tuhan sebaik-baik tempat untuk memohon.....



Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!