Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang..

Memang betul kan...
Manusia akan berubah seiring dengan waktu...
Ada banyak sebab perubahan itu berlaku....
Mungkin kerana melalui pengalaman yang menakutkan...
atau juga mungkin melalui satu pengalaman yang menyedihkan....
Kadang-kadang tanpa kita sedar perubahan itu telah pun berlaku terhadap diri kita...
bukan kita sendiri yang sedar, tetapi orang di sekeliling kita yang membuatkan kita sedar...
hehehe...apa laa ayat berputar belit ni...
tapi faham kan maksud saya...
dulu saya seorang yang sangat soft spoken...
lemah lembut...of course laa sebab perempuan kan...hehehe..
suka jaga hati orang lain....huwaa....teruknya saya rasa masa tu...
but once bila dapat kawan masa study dulu yang sangat selfish, she make me realizes...
so saya mula berubah, jadi lebih tegas sedikit...sebab tak nak selalu kena buli...
bila dah mula bekerja pula, pekerjaan saya sekarang ini banyak mengubah personaliti saya...
berhadapan dengan manusia yang bermasalah dan mempunyai identiti yang sangat 'annoying' menjadikan saya manusia yang kadangkala saya rasa kasarnya apabila berbahasa....
cakap pun dengan nada yang tinggi, cepat nak marah...but still under control laa...hehehe..
sorry to all my friends and relatives that i think they will be hurt when talking to me...
i didn't meant it....
inilah saya sekarang....
i have learnt a lot from the past experience...
jatuh dan bangun....
pengalaman suka dan duka....
yang banyak mengajar saya tentang sesuatu...
Faiz cakap....
"Hidup ini jangan terlampau HARD sangat. Maksud hard tu macam, terlampau jaga semua benda dan kalau boleh semuanya nak perfect. Salah sikit itu tak boleh, kurang sikit kita boleh kecil hati and all that. Kita kena sedar, kita hidup ni bermasyarakat, tak semua orang macam kita dan tak semua pendapat akan sama macam kita"
Yesss....i agree...
So...cukup untuk hari ni....
Jom balik.....





Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!