Optimis kah Kita?

Meniti kehidupan seharian sememangnya memerlukan banyak kesabaran dalam diri...
Perjalanan hidup setiap orang memang berbeza-beza..
Apapun cabaran Dan dugaan yang dihadapi semuanya tetap perlu ditempuhi....
Baik cabaran dalam dunia kerjaya...
Cabaran dalam alam rumahtangga...
Cabaran dalam mencapai sesuatu yang diinginkan...
Semuanya sangat kompleks dan kadangkala sampai tahap kita ingin lari dari semua ini...


Tapi bagi diri saya, memang hidup ini umpama putaran roda..
Ada masa kita di atas dan ada masanya kita di bawah...
Cuma cabaran Dan dugaan yang kita hadapi itu, kita perlulah bersikap optimis...
Jangan ragu-ragu dengan apa yang ingin kita lakukan...kita kena berani untuk hadapi apa jua yang akan mendatang...

Cuma emosi negatif yang membelenggu dalam kehidupan saya sejak dua menjak ini sebenarnya sangat tidak membantu....

It effects the whole of my life...

Jadi belajarlah untuk terima sesuatu dengan redha..
Belajarlah untuk memaafkan...
Belajarlah untuk lebih menyayangi...terutama diri sendiri...
Belajarlah untuk tidak membenci....
Belajarlah untuk lebih banyak memberi...
Dan belajarlah untuk tidak menghukum...

Ya...tolong ingatkan saya tentang semua ini...
Kerana saya juga manusia biasa....
Yang kadangkala terguris hati..
Saya sedang belajar memujuk diri sendiri..





Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!