Bekerja dengan akal bukan emosi

Selama ini saya selalu rasa saya banyak menurut emosi...
Terutama apabila dalam melaksanakan kerja...
Tapi itu dulu...
Bila ianya juga melibatkan orang yang suka beremosi..
Huwaa...teruknya saya rasa...
Tapi sekarang saya Cuba berusaha untuk menghindarkan ianya dari berlaku...
Seteruk mana pun hari kita, jangan sesekali kita melayan orang lain dengan teruk...
Sebab apa yang kita beri, itulah yang kita dapat...
Walaupun kadangkala terasa dengan sikap seseorang apabila kita ingin meminta bantuan seperti tidak diendahkan..
Hanya kerana waktu itu mungkin dia agak stress.
Tapi cukuplah ianya sampai di situ sahaja..
Dendam tidak akan membawa kita ke mana-mana...
Ya...saya berjaya lakukannya hari ini...
Bukan untuk sesiapa..
Just for me in future...
Buat baik pasti akan dibalas dengan kebaikan...
Itu janji Allah...

---->i forgive you not because you deserved forgiveness but I deserved peace<----







Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!