Penangan stress..

Sudah 11 bulan berhijrah...
Tahap stress yang agak melampau..
Berat saya turun hampir 5 kilo...
Owhh...macam tak percaya kan..
Sebabnya pipi saya masih tembam...
Nak tahu kenapa?
Sebab bila stress saya paksakan diri untuk tidur...hahahaha..
Banyak tidur muka pun sembap...
Cuma terasa bila pakai seluar dah agak longgar...
Kalau dulu bila saya stress saya akan kuat makan..
Tapi sekarang berbeza...
Bayangkan perut yang mula-mulanya lapar, makanan dah ada depan mata..tapi bila emosi jadi tak stabil tiba-tiba,masuk makanan dalam mulut rasa nak termuntah semula...
Kadangkala saya cuma makan sekali pada waktu tengahari..
Esok pagi baru saya menjamah makanan semula...
Sebab stress selera makan saya jadi hilang...
So begitulah perubahan ketara yang dirasakan sekarang ini...
Aduhai....
Cepatlah berlalu tahun 2015......
Banyak sungguh perkara yang tidak menyenangkan berlaku...
Ya..ini semua ujian untuk saya kan..
Untuk memberi kesedaran kepada saya....
Yang kadangkala mudah alpa....






Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!