Banyak Orang Banyak Ragam..

Itulah kehidupan...
makin ramai kita jumpa orang, 
makin banyak ragam manusia yang kita boleh lihat..
Ada yang happy go lucky...
Ada yang mulut becok...
Ada yang stress semacam...
Ada yang kuat mengusik.....
Ada yang nampak cool je.....
Ada yang serius nak tegur pun takut....
Ada yang kuat ketawa.....
Ada yang tak ambil kisah langsung pasal orang lain...
Ada yang nampak seperti bermasalah tapi buat bodoh jer...
Ada yang juga seperti muka tembok...tak tahu malu...

Tapi yang penting....
Saya adalah saya...

Makin banyak kita jumpa orang makin banyak ragam orang kita tahu kan...
Seronok kadang-kadang melihat telatah manusia ni....
Dari situ kita dapat belajar sesuatu...
Untuk saya la...
Itu sebab saya suka memerhati daripada bercakap...
Mana yang baik, jadikan tauladan...
Yang buruk kita jadikan sempadan...betul tak?

Kadang-kadang terpaksa berlakon kan...
Kena jadi orang lain...
bukan diri kita sendiri, untuk cuba masuk dalam kelompok tu....
Apapun siapa pun mereka dalam kehidupan kita,
hargailah mereka....
tanpa mereka, kehidupan kita tak akan penuh dengan warna-warni....
Suram....
tak ada turun naik....

Thanks to all of them...
For being part of my Life...







Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!