Tangan menggeletar satu penyakit ke?

Hmm...
Saya tak pernah tahu pun pasal tu..
Sebab saya tak rasa ianya satu hal yang sangat serius sehinggalah dianggap serius oleh seseorang...
Rasanya bukan Parkinson kan?
Sebab pak cik saya seorang tukang jahit pun mengalami perkara yang sama...
Tetapi disebabkan hal ini nampak macam sangat perlu diambil berat, makanya saya harus ambil tahu berhubung hal tersebut..

Antara sebab berlakunya adalah kerana kekurangan 'dopamine' iaitu hormon yang dikeluarkan oleh otak yang memainkan peranan penting dalam mengatur gerakan otot.

Jadi info saya dapat, kena banyakkan pemakanan yang merangsang hormon tersebut...

Iaitu antaranya Pisang,blueberi,strawberries,plum,ikan tuna,pistacio,bayam,kuaci,kcg buncis,asparagus,ikan salmon,teh hijau.

Tq for the concern and info..


Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!