Jom menabung...

Sebenarnya dah banyak kali terpandang mereka yang share tentang teknik untuk menabung....
Bukan menabung yang terus masuk akaun tu ek...
Tapi menabung dengan cara isi duit dalam tabung...hahaha...
since saya pun ada 2 tabung untuk kakak dan adik yang saya dapat tu, saya akan manfaatkan sebaiknya...
Antara satu teknik yang saya senang nak ingat adalah dengan cara menabung ikut tarikh pada sesuatu bulan tersebut...
Contohnya, kalau hari ini adalah 25 haribulan...kita masukkan duit sebanyak RM 25 ke dalam tabung itu...
Duit tabung ni kita boleh gunakan untuk waktu terdesak / reward untuk kita sendiri...ataupun untuk pergi melancong....kalau kita konsistenlah dalam melakukannya....
Bayangkan saya dah buat kiraan...
Bermula dari 1 haribulan sehingga 30 /31 haribulan setiap bulan sekiranya kita konsisten hari-hari menabung kita akan dapat jumlahnya yang kita simpan setiap bulan RM 465..jengjengjeng....
Banyak kan.....
so bila dah masukkan banyak duit kertas ni, macam tak muat pulak tabung saya tu nanti...
So disinilah kena berkorban sikit iaitu mungkin berjimat dari segi perbelanjaan makan di tempat kerja iaitu dengan cara bawa bekalan dari rumah ataupun sesekali berpuasa....
So wish me good luck....
tahun baru untuk menabung...itu azam dan cita-cita saya...
semoga semangat terus membara..,.



Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!