Hari-hari hipokrit kan..?

Seharian bekerja hari ini tanpa ada tahap stress yang melampau...
Hohohoho..
Stress susah...tak stress pun susah jugak..
Memanjang jer nak complain...haishhh..
Begitulah manusia kan..tak pernah rasa bersyukur....saya la tu.....
tak cakap pasal orang lain...
.
Kadang-kadang saya rasa dalam kehidupan seharian kita banyak juga terpaksa berlakon...
Dunia ni kan pentas lakonan..
Kita la pelakon-pelakonnya....
Betul tak?!!
.
Maksud saya kat sini bila dalam sesuatu keadaan kita kadangkala terpaksa hipokrit...
Sebagai contoh kita tak suka dengan sikap seseorang atau dengan tindakannya, tapi bila berhadapan dengan dia kita cuba berbual seperti biasa...
Ini mungkin dalam kontek hubungan sebagai kawan...
Kita lebih rela bercakap di belakang...sob sek sob sek...daripada berterus terang...
Maybe untuk menjaga hubungan persahabatan tu....
.
That's why I said....hari-hari kita berlakon...
Tak semua benda Dan perkara kita boleh berterus terang...
Tetapi sejak bekerja di dalam jabatan saya ni, ada satu slogan yang saya Dan kawan-kawan cipta hasil daripada perjalanan kerjaya kami semua...
Nak tahu apa dia??
"Wayang itu perlu, kejujuran itu membunuh"... Hahahaha...
Agak kejam tak slogan kami ni....
Tapi memang it works....
Hanya kami saja yang tahu bagaimana berjayanya kami dengan berpegang kepada slogan itu...
Hehehe....






Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!