Istikharah dalam membuat keputusan

Setelah dikaji tentang personaliti dan belajar mengenali diri sendiri, memang ada betulnya apabila saya dikatakan sering menghadapi situasi untuk memilih antara dua pilihan...
Itu yang kadangkala sangat sulit untuk membuat keputusan...
Kebanyakan keputusan yang dibuat sebelum ini lebih kepada pertimbangan akal setelah mengambil kira apa kesannya kepada diri saya pada masa hadapan...
Ini Lebih kepada kehendak diri sendiri sebenarnya...
Saya akui sangat jarang saya membuat istikharah sewaktu menghadapi kesulitan dalam membuat pilihan...
Ya...solat sunat istikharah...
Pernah juga diberi nasihat untuk melakukannya ketika menghadapi dilema dalam menentukan soal jodoh..
Tapi saya tak buat...
Begitu juga ketika mengambil keputusan untuk meneruskan pelajaran suatu masa dahulu...
Tapi sekarang saya bertekad untuk lakukannya...
Ya...I need a guidance from Allah..
Sebab saya tak nak tersalah pilih lagi...
Saya kena lakukannya dengan segera...
Sebab ada perkara yang saya perlu selesaikan untuk saya Teruskan kehidupan dengan lebih baik...
Doakan saya mampu untuk melakukannya..
Aamiinn...



Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!