Dari Dia kita Datang,kepada Dia kita kembali..

Tempat jam 7.11 malam seluruh rakyat negeri Johor dikhabarkan dengan berita sedih tentang kemangkatan Tunku Laksamana Johor..Tunku Abdul Jalil..
.
Pada mulanya saya seperti tidak percaya bila Abah yang memberitahu berita ini semasa kami makan malam di dapur..biasalah Abah dapat makluman dari wassap itu pun adik saya yang hantar..
Sebab sebelum ni Abah juga yang maklumkan perihal Tunku Jalil yang sedang tenat di HSA dalam 2 @ 3 miggu yang lalu..tetapi Alhamdulillah tiada sekarang perkhabaran sedih yang diterima dalam tempoh itu..
.
Tetapi hari ini, dia sememangnya telah dijemput oleh Allah..setelah bertarung dengan kanser hati stage 4..
Hampir setahun saya ikuti perkembangan beliau melalui Fb Dan ig...
Saya sifatkan beliau seorang yang cukup kuat Dan tabah melawan penyakitnya sehingga menubuhkan yayasan kanser untuk membantu golongan senasib sepertinya yang tidak berkemampuan...
.
Semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman...
Salam takziah untuk seluruh kerabat diraja DYMM Sultan Ibrahim Ibni Sultan Ismail, Sultan Johor..
Sesungguhnya mati itu tidak mengenal sesiapa, tua ataupun muda..
Al-Fatihah..




Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!