Berakhirnya Tahun 2015

Esok adalah hari terakhir untuk tahun 2015....
sekejap sungguh masa berlalu kan...
diam tak diam sudah setahun saya ditempat kerja baru...
Setahun ini juga lah banyak sekali pengalaman pahit yang berlaku dalam kehidupan saya....
Mungkin Allah nak uji saya dengan pelbagai dugaan yang telah saya tempuh sepanjang 2015...
.
Iya....dalam kehidupan ini jangan sesekali kita lalai dan alpa...
terutama sekali apabila berhadapan dengan kegembiraan...
jangan sesekali kita lupa untuk bersyukur....
seolah olah dunia ini kita yang punya....
bila dah jatuh tersungkur baru kita sedar dan ingat pada pencipta...
.
dan jangan sesekali lupa kadangkala kita manusia ini hanya dijadikan sandaran atau tempat untuk berpaut sementara tetapi apabila mereka sudah berjumpa dengan sesuatu yang lebih berharga kita pasti akan ditinggalkan....
Ya....
people come and people leave...
sama ada kita yang akan pergi meninggalkan mereka atau mereka yang akan pergi meninggalkan kita terlebih dahulu...
datang dan pergi mereka pasti ada sebab dan hikmahnya yang Allah ingin tunjukkan...
Maka bersiap sedialah......
sebab semua yang berlaku ada sebabnya....
.
di pengakhir hujung tahun 2015 juga saya diduga dengan kehilangan anak....
walaupun sekejap, tetapi ianya akan menghantui kehidupan saya selama-lamanya...
sentiasa menghargai anak dan jangan sesekali lalai dalam tanggungjawab kita sebagai ibu dan bapa menjadikan ianya satu pengajaran paling berharga  buat saya....
.
semoga tahun 2016 yang akan menjelma dapat memberikan sinar kebahagiaan untuk saya dan keluarga.....
aamiinn....


Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!