"Express Mom to be"

Good morning...dan Assalamualaikum...
hai semua...hari ini mood saya cukup baik untuk mengarang sebuah entry...
ntah laa...baru hari ini saya kuat untuk menaip story ini....
sedangkan sudah hampir 5 tahun saya mengalami situasi ini...
satu story yang macam-macam rasa ada...
sedih...
suka....
duka...
rasa down sangat...
rasa berdosa....
kesal....
tetapi sehingga ke hari ini...
Alhamdulillah Tuhan bagi saya kekuatan untuk teruskan kehidupan yang telah saya pilih...
inilah jalan yang saya sendiri pilih dan saya bersyukur sangat akhirnya keluarga saya turut merestuinya...
hehehe....suspen jer kann....
mungkin bagi sesiapa yang tidak mengenali saya akan rasa terkejut bila membaca blog saya..
ye laa kan...umur masih muda...chewahh...
tetapi sudah mempunyai anak-anak yang agak dewasa(walaupun masih di alam remaja)....
rezeki saya kan....hehehe..
tetapi tahukah anda semua...
untuk sampai ke peringkat saya ini pelbagai dugaan saya terpaksa hadapi....
oklah...kita mulakan story yang agak panjang ni....
sebenarnya saya berkahwin dengan seorang abang dude...(duda yang mempunyai 3 orang anak)...
cam tak percaya kan akhirnya saya memilih duda sebagai pasangan hidup saya...
dah nama pun jodoh...
that why I
become express MOM...
untuk 3 orang anak...
2 perempuan dan seorang lelaki...
husband saya telah bercerai dengan bekas isterinya dan kesemua anak hasil perkahwinan terdahulunya dipelihara sendiri oleh beliau,sebab alasannya beliau tak nak anak-anaknya dipisah-pisahkan...
so...jadilah saya mama kepada Nurjeha (Along-12 tahun)..
Nurhazirah(Angah-9 tahun)..
dan Muhamad Hakimi(Abang-7 tahun)..
satu tugas yang bukan mudah untuk digalas tanggungjawabnya,but seperti yang saya katakan tadi...
inilah pilihan yang telah saya buat...
dan saya tidak pernah menyesal cuma kadang-kadang kekuatan untuk menghadapi pelbagai dugaan yang mendatang itu ada turun dan naiknya...
dan saya bersyukur Allah masih bagi saya peluang dan kesempatan untuk sentiasa memperbaiki diri agar dapat menjadi seorang ibu yang mithali...aminn....
itu serba sedikit intro nya ye...
banyak lagi cerita disebalik apa yang sedang saya lalui sekarang ni...
kalau saya rajin nanti saya update okeyy.....itu pun kalau ada yang sudi membacanya...
sekian untuk kali ini...



inilah gambar pertama kami berhari raya pada  Hari Raya Pertama sewaktu saya dan husband dalam alam pertunangan...

Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!