Skynet yang Menghampakan..

Lately ini memang kembali memuncak keinginan membeli barang secara online...
baru-baru ini saya ada membeli sticker secara online...
sticker kereta la kan...
sejak dah ada jet pejuang nombor 2 ni macam-macam idea fikir nak hias dia...
so google punya google...jumpalah sticker yang berkenan di hati....
dekat laman web di bawah ni...
.
.
.
.
So memang pemgalaman first time nak cuba beli...
.
Memang gile agaknya saya ni...
hahaha...tapi tak apa untuk kepuasan hati....
.
saya dah order and pay online..dalam 23hb...
tunggu punya tunggu tak ada reply langsung oleh pihak tersebut...
masuk 3 hari, tak boleh jadi...
so saya decide tengok balik laman web dia, cari nombor telefon and alamat emel...
mula-mula telefon tak angkat mungkin sebab dah petang, so saya emel dan attach sekali dengan bukti pembelian
..and as soon as posibble diaorang reply on 26hb...
so they said order dah di post....tapi tak disertakan sekali dengan reference no. or tracking no...
tunggu punya tunggu dah masuk 1hb...
masih tak dapat barang..and i decide to send emel again to get my tracking no....
so they gave me...so i check, they send thru skynet...
check tracking no...barang dah sampai dekat Kota Tinggi pada 1hb..out for delivery..
2hb saya cuba telefon synet Kota Tinggi, tak berjawab..mungkin sebab cuti...
jadi i decide call again, 13 times but nobody answer me...
so saya nekad pergi ke officenya and claim my goods...
unfortunately service yang dibagi macam hampeh....
layanan macam nak tak nak...and they said my goods ada pada driver and akan dihantar...
saya cakap pastikan dihantar kerana saya datang nak tuntut sendiri sebab saya tahu skynet tak cover alamat pejabat saya..
so dia janji akan hantar hari ni...
malas nak cerita A to z layanan diaorang...
saya minta nombor telefon, dia bagi nombor yang sama yang saya dail 13 kali tu...ok fine...
.
tak puas hati balik ofis saya terus buat complain dekat hq melalui emel....hahaha...
woow...tak sangka kan..beraninya saya...
saya memang berani...lagi-lagi kalau berkaitan hak saya...
semuanya saya complain..
dari cara layanan..
panggilan telefon yang tak berjawab....
.
dekat jam 4.00 petang barang masih tak sampai, so saya telefon lagi..
sekali dail je dah ada orang jawab..wooww...bestnya..
and that person said the driver was around Waha and he will call me back to confirm...
dah jam 6.00 petang he call...'barang cik dah ada, macam mana nak ambil ek..jumpa di area Kota Tinggi"..sorry saya dah balik esok saya pickup..amboii baiknya hati saya kan...malas nak gaduh...and panjangkan cerita....
keesokan harinya..dalam jam 11.00 pagi driver dia telefon untuk hantar barang...fuhh lega saya sebab faham la tu..dah janji kan nak hantar...
and finally i got my sticker....
nasib baik memuaskan hati dan berbaloi.....
and this is first time saya dapat servis yang teruk daripada courier service yang berbayar ni.....
.
,
then pasang sendiri sticker tersebut....
Ya Allah memang mencabar dan perlukan kesabaran serta ketelitian yang tinggi tau...
puas hati  sebab dapat buat sendiri and  i'm proud to be me....
Yeayyyy....

Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!