memilih atau dipilih atau tidak diberikan peluang langsung?

kadang-kadang dalam hidup kita sering berdepan dengan suatu keadaan..
iaitu keadalaan di mana kita perlu berdepan dengan masalah dalam membuat pilihan...
adakah perlu membuat pilihan menurut kehendak hati...
atau pun pilihan dibuat mengikut kehendak orang tertentu..demi menjaga hati dan perasaan mereka..
atau dalam satu keadaan kita tidak diberikan peluang langsung untuk memilih, kerana semuanya telah ditentukan oleh orang lain yang mempunyai significant penting dalam kehidupan kita...
ya....
pilihan untuk sambung belajar...
memilih untuk mencari jodoh...
memilih untuk peluang mengembangkan kerjaya....
memilih untuk membuat keputusan yang sukar dalam hidup...
memilih untuk meneruskan perjalanan hidup walaupun kita tahu ranjau yang akan ditempuhi...
tapi dalam hidup saya....
dua pilihan yang telah saya sendiri buat dan tentukan...
satu saya mencapai kepuasannya...
tetapi satu  lagi saya gagal mencapai apa yang saya hajatkan..
dan saya hampir kecundang...
dan satu lagi apa yang saya buat sekarang sangat sukar kerana i'm fragile..
yaa..
apapun paling penting jangan sesekali mengenepikan orang lain yang sangat penting dalam kehidupan kita...
iaitu ibu dan bapa..kerana tanpa restu dan doa mereka...
siapa lah kita untuk terus berjaya dalam kehidupan yang mendatang....
kredit to me...
hari yang indah  takkan indah sekiranya hati dan diri kita gundah gulana..
- be ware dengan apa yang anda cakap sebab kata-kata boleh menghiris hati orang lain walaupun ianya adalah satu andaian..ingatan untuk saya..



Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!