Pertama kali mengundi????

Salam...good morning..pagi ini diiringi dengan hujan yang turun...sebagai rahmat dari Allah....
Rasanya dalam diam x diam,lagi sepuluh hari kita akan  mengundi...
tapi percaya atau tidak ini adalah kali pertama saya akan mengundi...(itu pun x pasti lagi)...
sebabnya calon yang bertanding di kampung halaman saya...masih lagi seorang yang berbangsa India...
sebenarnya awal2 dah bersemangat untuk mengundi...tapi bila dah tahu calon yang mengundi itu bangsa I....
rasanya cam luntur semangat...kenapa lah diaorg tak fikir, dah la kawasan felda itu majoritinya semua berbangsa Melayu....rasanya takde yg berbangsa India...tapi dah dekat 3 penggal,calon itu tidak pernah ditukar....dari mendiang bapa dia....kemudian tukar ke mak dia...and last anak plak yang masuk bertanding....
and sekarang saya jadi  berbelah bagi pula......
OMG....bagi lah kekuatan pada saya untuk mengundi......sebab saya ingin jalankan tanggungjawab sebagai warganegara Malaysia.....
mengundi tanggungjawab KITA......

Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!