When Your Plan Is Not Planned Well??

Selamat tengahari uools...

Baru selesai lunch...

3 hari demam, dan hari ini harap bertambah baik, cuma tekak dah rasa lain macam..

Jarang saya MC tapi bila Allah nak bagi kita sakit, sebenarnya dia nak suruh kita rehatkan...

Kalau difikirkan balik, masa kerja di pusat memang tahun ni sebolehnya saya elak untuk cuti, melainkan urusan keluarga....sebab awal tahun haritu dua bulan pertama dah cuti 8 hari jaga emak sakit...

tapi Yela kan....bila kita utamakan kerja sangat, at the end....bila jadi sesuatu..tak ada siapa pun boleh back up kita atau bantu kita bila ada masalah...semua lepas tangan...hmmmm...

.

Memang minggu lepas sangat kecewa bila sepatutnya kerja last minute yang kita dah buat sebelum berpindah sepatutnya sudah tak jadi masalah bila ikut flow...tapi tak tahulah mungkin atas rasa tanggungjawab sangat nak lepaskan kerja dia, or bak katanya salah sistem...benda melibatkan perkhidmatan orang kan...boleh buat main-main...cuba kalau kena tempat awak....

.

barulah saya sedar, tak selalunya kita diperlukan....kita hanya diperlukan apabila kita perlu untuk melancarkan sesuatu tugas...atau memudahkan kerja mereka....at last, bila kita dah tak penting, lagi-lagi bila dah pindah mereka boleh ignore kita camtu je kan....

.

Ok malas nak komen lebih, tapi cukuplah saya nak cakap, hidup ini jangan bergantung sangat pada manusia...tak perlu pun....buat sesuatu dengan niat untuk dapat redha Allah...niatkan setiap hari apapun yang kita lakukan agar dapat memberi manfaat kepada orang lain, and jangan lupa doakan agar urusan kita dan orang lain dipermudahkan setiap hari..dan kita dipertemukan dengan orang yang baik-baik...

.

Untuk mereka yang terlibat, tak apalah..saya maafkan awak semua..tapi ingat, kalau selalu ambil mudah hal macam tu, semoga awak semua tak rasa camna saya rasa pada masa akan datang..hidup ini terlalu singkat untuk benci orang, tetapi sekali awak dah buat saya terasa hati, keadaan dah tak sama macam dulu lagi...finally i know the true colour of you..

.

Ok sekian sahaja perkongsian hari ini...bye...sayonara....





Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!