PUJUKLAH HATI

Alhamdulillah...Allah bagi nikmat untuk saya menikmati kehidupan hari ini
.
Syukur sangat disebabkan nikmat itu saya masih lagi diberikan kesempatan untuk menjalankan tanggungjawab sebagai hamba Allah di  muka bumi ini.
.
Sejak dua menjak ini semacam ada satu perasaan yang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata.
.
Sukar untuk diungkapkan kerana saya tidak tahu kenapa dan bagaimana ianya berlaku.
.
Tetapi setiap kali perasaan itu datang saya jadi tidak suka dan tidak enak.
.
.
Wahai masalah, aku ada Allah....(selalunya kita menggunakan perkataan 'Ya Allah, aku ada masalah')
.
.
Saya tidak tahu bagaimana untuk menyembunyikan perasaan ini.
.
Tetapi apabila baca satu buku, saya mula merasakan apa yang Allah beri ini sebagai satu ujian. walaupun hanya melibatkan perasaan sahaja.
.
Apa yang saya harapkan hanyalah supaya perasaan itu Allah buang jauh-jauh dan saya hanya berharap dapat menjadi seorang ibu yang dikasihi dan disayangi oleh anak-anak.
.
Apa yang saya rasa saya perlu buang jauh-jauh....
.
Pujuklah hati....buku yang seharusnya di baca... Karya Bonda Nor...
.
.
Sangat terkesan apabila penulis mengutarakan masalah......
Anaknya yang berumur 6 tahun yang menghadapi masalah kencing malam.....pelbagai usaha yang telah beliau lakukan.......masih tidak berjaya dan akhirnya apabila beliau melakukan solat Hajat.... akhirnya masalah anaknya itu selesai....
.
.
so wish me luck to complete this book...........
.
.

Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!