MENCARI KEPASTIAN FRAG.8

Aku baring di atas katil sambil cuba melelapkan mata walaupun jam didinding masih awal lagi iatu jam 9.30 malam.
Rasa penat sangat hari ini, nak update blog pun tiada mood.
Aku cuba melapangkan fikiran dengan membuka alunan muzik kitaro.
Tenang rasanya.
Tiba-tiba ketenangan aku diganggu dengan bunyi ketukan pada pintu bilik.
'Adik, boleh abang masuk tak?'kedengaran suara Abang kesayanganku diluar.
'Masuklah,'aku menjawab pendek.
Dia masuk dengan memandang aku sambil tersenyum. Abang Afnan duduk mengambil tempat dikerusi meja belajarku.
'Sorry sis,I'm quite busy lately ni so we don't have time to talk,'dia memulakan bicara.
'Its ok abang,I know your job..tak apalah Feera boleh cari abang lain,' aku Cuba mengusik dia.
'Amboi, semudah itu ek..oo kiranya dah ada la ni,siapa dia tu?tak kenalkan pada abang ke?Feera kena ingat apa yang pernah jadi kat Feera sebelum ni,'dia mula menunjukkan kuasanya sebagai seorang abang.
'Hahaha,gurau je la..mana ada abang lain yang boleh gantikan abang Feera yang hensem lagi baik ni,beruntung siapa dapat abang tau,'aku mula memasukkan jarum ku untuk mengenakan abang Afnan.
'Elehh puji tu ikhlas ke tak?ke saja perli,'abang Afnan menambah.
'Ehh tak ada ucap terima kasih pun kan,penat je orang puji,'aku mula merajuk.
'Dah tak payah nak merajuk,buruk rupa tu..lets have a talk about your praktikal..dah masuk 2 bulan kan?so camana dapat banyak experience tak?'soal abang kepadaku.
'Hmm..quite okey..but little bit stress sometimes..,'aku menjawab.
'Biasa la mana ada kerja yang tak stress sayang oii,tak nak stress tak yah kerja duduk rumah je tunggu orang masuk meminang,'abang masih cuba mengusikku.
'Abang ni penat tau Feera belajar 4 tahun takkan nak duduk rumah je,tak nak lah..ala stress tu sebab kadang-kadang bos Feera a.k.a kawan baik abang tu entahlah mood dia kejap ok kejap tak..rasanya asyik nak kenakan Feera je..harap-harap cepatlah sebulan lagi ni berlalu..macam tak sanggup plak,'aku menjejaskan dengan panjang lebar.
Abang Afnan tersengih melihat aku.
'Feera sayang, he is good bos la..jangan cepat give up ok..I know him better..so you better behave as a good staff..and then after this he will give you a job,'abangku memujuk untuk memberikan semangat.
'I hope so abang,thanks ya support me,'




Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!