Baru Ku tahu Begini Rasanya...

Mood meng'update' blog sudah datang nampaknya...
hehehe...
Oklah...nampaknya dia tak diam dah hampir 5  bulan saya bertugas di tempat baru...
Pelbagai situasi dan perasaan yang dah dialami..
seronok....tertekan....sedih....dan juga gembira....
semuanya bercampur gaul menjadi satu....
dan dah dekat 5 bulan jugalah terpaksa berjauhan dengan En Husband...
tetapi itu saya tidak terasa sangat memandangkan saya tinggal bersama keluarga sendiri....

So,dah 5 bulan juga saya cuba membiasakan diri menjadi seorang ketua....
walaupun bukan dalam kelompok yang besar...
tidak mempunyai bilangan anak buah yang ramai...
lebih kurang 6 + 3....tetapi sememangnya ia satu pengalaman yang sangat berharga untuk saya...
macam-macam karenah anak buah terpaksa ditelan...
setakat ini mampu dikawal dan diatasi kerana sememangnya mereka memang tahu bekerja walaupun terdapat beberapa perkara lagi yang perlu ditambahbaik....
perlahan-lahan kan....
cuma saya cuba belajar menjadi Ketua yang  bertanggungjawab...
menjadi contoh yang terbaik....
dalam masa yang sama cuba memahami orang bawahan saya...
baru lah saya sedar, berat rupanya jadi Ketua ni....
kalau dulu saya suka melawan bos, maka saya akan dapat anak buah yang suka lawan cakap saya..
kalau dulu saya jenis yang suka mengular buat kerja, masa ni baru saya tahu langit tu tinggi ke rendah...
kalau dulu saya jenis yang berkira pasal kerja, haa...see.. u got it....
banyak cabaran yang perlu dilalui....
bukan setakat nak memperbetulkan klien-klien yang bermasalah, tapi saya kena perbetulkan dulu staf di bawah jagaan saya yang bermasalah....
apapun thanks to them coz help me a lots....
and thanks to Allah coz make me strong to survive...



Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!