Ragam si kakak..

Salam dan good morning..
Alhamdulillah masih diberikan kesempatan untuk menikmati kehidupan pada hari ini..
sejak dua tiga hari ini saya agak risau kerana memikirkan keadaan kesihatan emak yang kurang baik..
tetapi tidak putus-putus berdoa dan berharap emak akan sihat..walaupun sudah sedia maklum keadaan kesihatan emak yang memang agak merosot sejak menghidap pelbagai penyakit...
hari ini hari seperti biasa hari saya bekerja...
hari Ahad..
tetapi tidak pada en husband..sebab dia bercuti....
so seminggu lepas (masuk tahun 2014),si kakak Syirah ni bila tiba hari Ahad...dia memang susah nak bangun pagi..walaupun bila dikejut untuk bangun, dia akan bangun..tetapi selpas minum susu dia akan tidur semula...sebabnya dia macam tahu jer kan papa dia cuti hari ini dan dia nak duduk rumah dengan papa...hehehe...saja nak dera en husband...
tapi memang perasan sejak saya preggy,kak Syirah memang dah susah nak bangun untuk di mandikan pagi-pagi...dia cakap sejuk...kadang-kadang dia saja nangis untuk mendapatkan perhatian dan dia pun xperlu mandi...
bukan apa..kadang-kadang cuma nak tukarkan pampers dia jer...yela dah penuhkan...dan kesiankan mak mertua saya nanti nak uruskan anak saya ni yang boleh tahan juga aktifnya...
hmm...dan semalam sempena cuti Maulidur Rasul...
si kakak menjerit...dan menangis ada la dekat sejam..
puncanya cuma papanya dah basuh kan dia berak..dan nak suruh pakai baju..tapi dia taknak..
saya pulak dekat bawah tengok tv...malas nak naik atas...sebab saja nak suruh papa dia yang uruskan..yela kita dah penat memasak nak rehat la kejap sambil tengok tv...tapi rupa-rupanya dia meragam..
menangis siap tersedu-sedu lagi..mungkin juga rasanya dia dah mengantuk..tak tidur siang lagi..yela dah dekat kol 4..
saya pun geram dan naik atas...bila dengan mama dia memang takut sikit...sebab memang mama dia ni garang dan tegas..sebab papa xberapa nak garang sangat dan selalu manjakan anak-anak...
so dia pkai baju...dan diam sikit....layankan dia  dengan main tab,tak lama lepas tu pun dia tidur...
tu lah ragam si kakak sejak akhir-akhir ni...
dan pagi tadi dia tak nak pergi rumah mak mertua saya...jadi terpaksalah saya ikut sekali hantar dia bersama en husband...
dan sampai sana memang dia taknak berenggang langsung dengan saya...walaupun dipujuk main ipad busunya..langsung xjalan...sampaikan pura pura cakap mama nak 'berak' pun dia nak ikut sekali...last-last tinggalkan je walaupun dia dah menangis....
saya sangat risau dia jadi macam saya masa kecil dulu...sebab saya tak boleh berpisah dengan emak...ingat lagi masa emak nak lahirkan adik saya yang kelima,saya menangis-nangis rindukan emak dekat hospital sedangkan adik-adik saya yang lain biasa jer...waktu tu umur saya dalam 6 tahun....
dan makcik saya juga pernah bercerita mereka pernah nak bawa saya berjalan ke bandar tetapi bila sampai di pekan untuk tunggu bas, saya menagis nak balik..sebab tak sanggup nak pisah dengan emak...
dan emak juga pernah bercerita disebabkan keadaan saya yang begitu, terpaksa minta kan air...
saya berharap sangat kakak Syirah jangan jadi macam saya...
kadang-kadang saya terasa juga kalau setiap malam dia asyik nak bermain dengan kakak dan abangnya dan nak tidur bersama mereka...saya terasa kekurangan...sepi jer...memang saya tak bagi..terpaksalah pujuk dia baik-baik...
bukan apa...waktu sekarang ni lah saya dapat tumpukan sepenuh perhatian pada dia...sebelum adik dia lahir...saya takut nanti kekurangan waktu untuk bersama dia....
apa pun hanya doa yang mampu saya panjatkan...semoga semuanya berjalan dengan baik...

Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!