2D, 3D or 4D?apa bezanya..

Selamat sejahtera...
Hari ni saya teringin berkongsi satu informasi tentang scan 4d...
mula-mula tertanya-tanya juga apa beza scan 2D, 3D dan 4D??
so banyak juga saya dapat info dr laman sesawang...
Entah la ek preggy yg kedua ni saya teruja nk tahu jantina baby..
Sbbnya sy nak buat preparation klu girl dh tak banyak sgt nk kena prepare blh guna kakak dia punya but if boy,sy kena juga laa tambah2 skit apa yg patut...
and juga nak standby nama baby...
if dah tahu jantinanya kita dah blh start panggil baby dgn nama tu even masih dlm perut kan....
sbb sy tak nak jadi mcm yg lps,bila xprepare nama baby..bila idea nak letak nama tu dtg dr org lain kita pun jadi terpengaruh...
Jd sbb tu la sy excited nak buat but kali ini bukan scan biasa...
Scan 4d....dan memang skrg adalah masa yang sesuai untuk saya buat scan tu memandangkan saya dah 23 minggu...sbb mengikut info yg saya dapat scan untuk tahu jantina baby memang elok dilakukan ketika usia kandungan 20-24 minggu...
kali pertama dulu saya scan biasa masa usia kandungan 7 bulan...(tapi saya xpuas hati sebab sy xnampak dan xfaham dengan imej yg dilihat tu).
wpun jangkaan doktor kata baby girl betul...tapi saya still xpercaya coz lebih percayakan cakap husband kata baby boy (maklumlah org dah berpengalamankan)....
jadi kali ini saya dah mula survey tentang hal ini...
sebab selain daripada itu scan 3D dan 4D ni kita boleh kesan sebarang masalah kecacatan pada baby...
tapi semuanya kuasa Tuhan kan..tak pelar walaupun terpaksa bayar lebih sikit...
bukannya selalu dapat rasa pengalaman macam ni kan...
so,kat sini saya kongsikan video yang saya dapat dari laman sesawang tentang cerita saya ini....
barulah faham apa bezanya ketiga-tiga jenis ultrasound scan tu...
harap-harap Tuhan permudahkan segalanya dan saya berjaya lakukannya...
 Aminn...



Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!