Selamat hari Ibu..dedikasiku untuk emak......

Emak....
Siapa dia di hatiku...
walaupun aku mempunyai ibu yang tidaklah mesra...
tapi kalau berckp denganya hatiku rasa tenang...
walaupun dia tidak suka bercerita...
tapi aku dapat rasa apa yang ada dihatinya....
walaupun dia rasa sakit...
tapi dia tidak pernah meluahkan kesakitan itu pada anak-anaknya...
walaupun dia susah,
tapi biarlah kesusahan itu dia sendiri yang tanggung...
walaupun dia penat melayan karenah kami...
tapi dia tidak pernah menzahirkannya di depan anak-anak...
walaupun dia rasa sunyi...
tapi dia tidak pernah merungut kerana anak-anak tidak menghubunginya...
Emak....
Siapa aku pada hari ini...tanpanya..
dia lah penyebabnya....
bila aku sakit...
tangan ibu lah aku harapkan untuk melegakan kesakitan ku...
bila aku gementar saat untuk menduduki peperiksaan ,
suaranya yang aku harapkan sebagai doa untuk memudahkan perjalanan hariku..
bila aku kesedihan...
dialah yang aku harapkan untuk mendakapku bagi memberikan semangat...
Emak...
terima kasih atas segalanya....
kini...
membesar aku bersama kasih sayangnya....
dan semoga...
aku menjadi sekuatmu dalam mendidik dan membesarkan anak-anakku...

Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!