Pertama kali mengundi...??Episod 2..

Salam semua....arini memang mood meng'update' blog nmpknya....
sebenarnya...nak cerita sikit pengalaman saya mengundi...hahaaha...
agak kelakar dan memalukan jugak laa...sebab adik saya dan emak saya juga ketawa bila dapat tahu hal tu....
memang saya sangat excited untuk mengundi tahun ini memandangkan ini kali pertama....
jadi saya tidak kisah walaupun terpaksa balik mengundi naik bas.....so..awal2 dah ingatkan en suami belikan tiket bas untuk mama balik kampung bersama Syirah...bukannya tak nak drive...tapi dah biasa ada driver bila balik kampung sejak berkahwin ni...so i decided nak naik bas coz i pun ade driver kan....huhu...driver bas....


kesian budak kecik ni lapar sementara tunggu bas sampai dekat tol pagoh......
Pengalaman menunggu bas ni memang menguji kesabaran betul....tiket bas pukul 10...so kalau dari bus stand Muar nak ke tol ni,rasanya dalam setengah jam dah boleh sampai....tapi kol 11 baru bas sampai....tapi tak pe...janji tak terlepas bas...naik bas pulak..tiket no 11 dan 12...tapi tengok2...sit tu dah ada orang duduk...takkan nak halau pulak...aduii..terpaksa lah beralah....sit belakang sekali yang ada...hmm...sabar sangat2....dah tu betul2 tinggal satu sit...ada satu sit kosong tapi sebelah lelaki..mana boleh jadi kan sebb kita dua sit....tapi mengalah laa..di tempat duduk belakang sekali...nasib baik budak perempuan sebelah tu mengalah duduk depan sebelah driver...mungkin isteri driver kot....
Alhamdulillah...dan budak kecik tu plak memang sangat baik kelakuannya...duduk diam sambil main tab....tak lama lepas tu dia pun tidur...sehingga sampi ke destinasi yang dituju...
haa...okey ni pengalaman nak cerita sikit...pengalaman mengundi...


tapi sebelum tu dapat laa amik gambar sebelum pergi mengundi dengan my sister....n budak kecik tuu....
 nak tahu tak...saya ingat...pasal dakwat yang di calit kat jari kita tu....dakwat tu laa yang kita gunakan untuk pangkah kat kertas undi....nasib baik saya tak buat...sebabnya saya masih lagi berfikir,dakwat tu dah laa di calit dekat kuku kita..pastu kena sikit jer kat perut jari...itu pun kat hujung...jadi agak susah nak pangkah kat kertas undi...and bila saya sampai kat kotak  tempat kita nak pangkah undi kita tu, saya nampak telah disediakan pen...hmm...dalam hati tertanya-tanya...untuk apa pen ni....and lastly...saya buat keputusan pakai pen tu....
hehehe....bila keluar dari bilik tu,cerita laa kat adik...dia pun gelakkan...wahhh...saya malu betul.....
rupanya dakwat yang dicalit di jari kita tu hanya hendak memastikan supaya seorang individu tu layak mengundi sekali jer....pengalaman kan....tapi sangat berharga buat saya...

Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!