Menghitung Hari... ~_~

Alhamdulillah masih diberikan peluang oleh Allah bagi menjalani kehidupan sebagai khalifahnya...
Hidup ini ibarat putaran roda...
Kadang kita di atas...kadang kita di bawah...
Kadang kita gembira...
Kadang kita bersedih...
Sebenarnya manusia ni kadangkala berada dalam pelbagai situasi dan juga emosi...
Begitulah dengan diri aku...
sepanjang minggu ini sahaja,pelbagai keadaan dilalui yang membawa kepada banyak emosi yang negatif...
MARAH...KECEWA...BENGANG...SEDIH..
sampai tahap rasa macam nak maki pun ada...oppss....
Astagfirullahal'azim...
aku cuba memuhasabahkan diri...
kadang-kadang kita tengok diri kita dahulu sebelum cuba menilai orang lain...
yupp...exactly..TRUE..
siapa kita untuk menghukum orang lain...
apa yang boleh dilakukan adalah hanya mampu mendoakan agar diri kita tidak berkelakuan sedemikian rupa dan Allah memberikan hidayah untuk mereka...AAminn..
apapun selepas ini aku akan melakukan satu penghijrahan...
aku sedang menghitung hari untuk hijrah tersebut....
dan sememangnya hijrah itu menuntut sebuah pengorbanan....
dan itu yang aku akan lakukan...bertabahlah duhai hati...



Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!