HARI INI HARI MEREKA....

Teringat masa zaman sekolah dulu...hari ini adalah hari yang sangat mendebarkan untuk pelajar-pelajar yang berusia 18 tahun a.k.a yang tengah tunggu result SPM...
hari ini result SPM akan diumumkan....mesti mereka semua berdebar-debar nak amik result...
sama macam aku dulu....untuk yang memang berusaha keras untuk dapat result yang baik,akan merasai perasaan ini...tapi bagi mereka yang belajar main-main,dan merasakan SPM ini tiada memberi makna, tak akan dapat menjiwai perasaan ini...
so,wish Gud Luck untuk semua....In Sha Allah usaha keras anda semua akan dibayar dengan kejayaan.....
kalaulah dapat diundurkan masa,memang nak ambil SPM semula...dan tukar aliran kepada aliran akaun...coz baru aku sedar memang aku mempunyai kelebihan di bidang tersebut(pengiraan)...walau pun result aku semasa SPM yang terbaik untuk aliran aku,tapi aku tidak puas hati dan agak kecewa sehingga menolak tawaran untuk ke Matrikulasi dalam bidang Sains bagi membolehkan aku mencapai cita-cita sebagai seorang doktor......
but semua orang tahu....masa tidak boleh diundur.....and now....
i become what i want to be....
pesan aku pada mereka...lepasan SPM...jadilah apa yang anda nak jadi....
berdasarkan kebolehan,keinginan dan kelayakan anda(keputusan yang diperolehi)...pilih lah bidang yang sesuai untuk anda meneruskan pelajaran diperingkat yang lebih tinggi...
ini kerana SPM adalah penentu masa depan anda.......
jangan buat pilihan berdasarkan apa yang orang lain hendak anda pilih.....pilihan di tangan anda....
pesanan juga untuk my cousin...Razatul Faheeda bt Razak....i now u can do it....
didoakan semoga mendapat keputusan yang diharapkan....

Comments

Popular posts from this blog

apa itu GDM on DC

Pasang Meter TNB??

Saya bukan kaki bodek..! And I hate kaki bodek!